Co dělaly jednotlivé skupiny
Odhad výšky stromu
Měření obvodu kmene — práce s metrem, počítání a zapisování výsledků.
Frotáž (otisk) — příprava frotáží z listů nebo kůry: děti pokládaly papír na povrch a obkreslovaly texturu tužkou, křídou nebo voskovkou, aby vynikly tvary a žilkování.
Čtení a zjišťování informací — u každého stromu si děti přečetly krátké informace a zapisovaly zajímavosti: co o stromu zjistily, jaký má význam pro přírodu, zvířata nebo člověka.
Výsledek
Z našeho dopoledního snažení vznikl nový „strom“ složený z frotáží vytvořených všemi skupinami — barevná koláž, která teď zdobí školní chodbu.
Viděli jsme spokojené úsměvy dětí, nadšení z pobytu v lese a krásnou spolupráci mezi žáky. Akce podpořila zodpovědnost za společný výsledek i péči o přírodu.
Děkujeme všem, kteří pomohli akci zorganizovat. Tak zase příště 🙂